메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
손영섭 (한양대학교) 이영옥 (한양대학교) 정정주 (한양대학교) 이승희 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
1,306 - 1,309 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current LKAS(Lane keeping assist system) and LCC(Lane centering control) systems use low sampled vision sensor information for lateral motion control of vehicle. In this case, vehicle lateral motion can occur oscillation because sampling time of vision information (70㎳) is slower than sampling time of lateral motion controller (10㎳). Especially, LCC system need more smooth motion than LKAS because main agent of driving is not human but LCC system. In this study, we propose lane estimation method using acquired lane information which are lateral offset, heading angle, curvature, and curvature derivative and vehicle dynamics sensors which are longitudinal acceleration sensor, lateral acceleration sensor and wheel speed sensor. By lane estimation, we can compensate steering control input and expect more smoothness. The performance of the proposed system is verified with the commercial software.

목차

Abstract
1. 서론
2. LCC 제어기 설계
3. 차선 Estimation 방법
4. 시뮬레이션
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001355831