메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박평선 (한양대학교) 박명구 (한양대학교) 김건우 (한양대학교) 박상복 (현대자동차) 이장용 (현대자동차) 정재일 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
1,428 - 1,433 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Today, commercial vehicle is composed of various electronic control units with the power-train and chassis networks. Each of vehicle models from vendors has heterogeneous diagnostics protocols to support many types of electronic control units. In the diagnostics development, such diversity of diagnostic technologies is more increased due to the requirements of new definitions specified for each vehicle model. It increases complexity of diagnostics, while decreases the re-usability of the existing diagnosis-related codes. As a result, development time and costs increased. To reduce aforementioned complexity and to improve re-usability of software, our study is focused on three kinds of the heterogeneous on-board diagnostic protocols which have been already applied to domestic commercial vehicles. In this paper, we propose new software architecture to integrate multiple diagnostic protocols for the ISO 15765 protocol. In addition, we developed light-weight conversion algorithms for resource-restricted embedded environments.

목차

Abstract
1. 서론
2. OBD-Ⅱ 진단 프로토콜
3. 통합 OBD 프로토콜 변환 연구
4. 통합 변환 시스템 및 변환 알고리즘 개발
4. 실차 ECU 연동 변환 시스템 검증 환경
4. 결론
ACKNOWLEDGMENT
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001356070