메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유연성 (고려대학교) 임호순 (고려대학교)
저널정보
한국경영과학회 한국경영과학회지 韓國經營科學會誌 第36卷 第4號
발행연도
2011.12
수록면
63 - 79 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this research, we have investigated the impact of servitization on firm value focused on Fortune 500 company"s alliance announcement. The Firms are categorized to understand the impact of servitization and productization. The data includes Fortune 500 companies (2009, USA). Samples used for the hypothesis tests consist of 1,057 American companies that are opened on NYSE and NASDAQ, for the years 1990 through 2010. We test four research hypotheses based upon the various theoretical perspectives in servitization. The market is selective in reacting to alliance category; service company → manufacturing company, service company → service company. The findings show that alliance is significant between service company and manufacturing company. Also, the result shows significant relationship inter-service company"s alliance. We have a significant relationship between company"s alliance announcement and the market value of firms and shows significant AR in financial performance.
Finally, this study presents implications for manufacturing companies that pursue service-led expansion as a strategic approach and are seeking to improve market value through alliance, partnership and cooperation. Continual effort must be placed to sustain market value of the firms.

목차

Abstract
1. 서론
2. 문헌연구 및 가설 설정
3. 연구방법
4. 분석결과
5. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-325-001400392