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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김상균 (국민대학교) 박평화 (국민대학교) 김상섭 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
696 - 702 (7page)

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Tolerance design of vehicle suspensions is an important factor that affects the ride and handling quality and cost of the vehicle. This paper presents a method for tolerance analysis of wheel alignment of vehicle suspension. Monte Carlo simulation method is applied to multibody elasto-kinematic model to analyze the accumulated tolerances of wheel alignment. This paper also presents an efficient modeling and analysis method for elasto-kinematic model of vehicle suspensions by computing the stiffness matrix analytically. The simulation results of a Macpherson Strut demonstrates the validity and accuracy of the proposed method.

목차

Abstract
1. 서론
2. 현가장치 기구정역학 해석 모델
3. 현가장치 기구정역학 모델의 해석 및 검증
4. 해석 모델에 공차 부여 방법
5. 몬테카를로 시뮬레이션을 이용한 산포분석
6. 결론
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