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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
이진환 (넥센타이어) 송병철 (넥센타이어) 임종현 (넥센타이어) 김성래 (넥센타이어) 성기득 (넥센타이어)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,089 - 1,095 (7page)

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Tires should be satisfied various performances such as R&H, NVH, traction, and etc. To design tires considering these performances, we applied a multi-objective optimization method using metamodel to tires design and a finite element analysis to predict tire’s performances. However, building metamodel requires many repeatedly jobs for FEA in tire design optimization. In this study, to overcome these problems, we develped the FEA automation and design optimization process for tire design using commercial software Isight and the in-house code, and applied the process to a shape design optimization of tire contour to decrease tire`s rolling resistance to verify effects of the process from results of processing time.

목차

Abstract
1. 서론
2. Isight를 이용한 타이어 설계 최적화 프로세스
3. 자동화 프로세스를 위한 In-house code
4. 프로세스 적용 및 효과
5. 결론
References

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