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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김세훈 (넥센타이어) 김종찬 (넥센타이어) 김기호 (넥센타이어) 권성진 (자동차부품연구원) 배철용 (자동차부품연구원) 이봉현 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,116 - 1,120 (5page)

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Braking distance is a very important factor of the items to evaluate the safety of vehicles. Braking performance of the vehicle is affected by brake systems, tires and road friction characteristic. In this paper, we studied on the tire parameters related with the brake distance of vehicle equipped with ABS system. To achieve this, we developed the braking distance simulation method through multi-body vehicle dynamic model containing brake control logic and tire model, and it"s confidence was verified by outdoor braking test. Also, we analyzed relationship between tire’s characteristic and braking distance by orthogonal arrays based on the DOE(Design of Experiments).

목차

Abstract
1. 서론
2. ABS적용 제동 거리 해석
3. 타이어 파라미터 연구
4. 결론
References

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