메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
하종찬 (현대모비스) 박창모 (현대모비스) 이순섭 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,228 - 1,233 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper proposes a low-power battery State-of-Charge(SoC) monitoring system using the power management technique. The SoC monitoring system consists of a signal detection part and a processing and control part. It precisely estimates the SoC of the battery by using the coulomb count method. In order to reduce the power dissipation of the monitoring system, the monitoring system operates in a normal mode, a standby mode and a sleep mode by the power management unit. It reduces current consumption by the maximum 90% of the normal mode by the mode change. The signal detection part with 1.8V and 2.5V power supply is fabricated with 0.25㎛ HV CMOS process, and the processing and control part with 1.2V and 2.5V is fabricated with 90nm CMOS process. Also, the monitoring system is fabricated with 48-pin System-in-Package(SiP) to reduce the size of the application board.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 실험 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001414351