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김성원 (현대자동차) 오세훈 (현대자동차) 이영호 (현대자동차) 김형태 (현대자동차) 허정우 (현대자동차) 김영록 (현대자동차) 나민환 (현대자동차) 안중제 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,860 - 1,868 (9page)

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The Stiffiness of Body B.I,W is the important factor of a vehicle performance. For high stiffness, analyze the body structure using HSA method. And find the high influence position of stiffness for sensitivity analysis. According to the result of sensibility analysis, we developed high stiffness body tough improved joint structure and structure foam(CBS).
This paper describes the relation of high stiffness body for ride and handling performance through the real vehicle test applied improvements structure. These proposed body structure can be provide the guideline for development better vehicles.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차체의 강성
3. 고강성 결합구조
4. 고강성 차체와 R&H 상관성 연구
5. 결론
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