메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박형렬 (경상대학교) 배명환 (경상대학교) 정화 (한국폴리텍Ⅵ대학)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
2,442 - 2,446 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose in this study is to investigate the effect of cutting depth on the workpiece surface roughness with the spindle rotational speed and feed rate of high-speed machines as a parameter to find the optimal depth in the finished cutting machining for ball end mill of the aluminum alloy 7075 which is used much in aircraft parts. When the cutting depth for a variety of feed rate and spindle rotational speed is varied from 0.1 ㎜ to 0.7 ㎜ at intervals of 0.2 ㎜ in the finished wet cutting machining of the aluminum alloy 7075 by the insoluble cutting oils and high-speed machining used in the rough cutting machining of previous study, the surface roughness values are measured. It is found that the surface roughness values are increased as the feed rate and cutting depth are raised, but those are decreased as the spindle rotational speed is increased.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 장치 및 방법
3. 실험 결과 및 고찰
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001416577