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학술대회자료
저자정보
김준수 (홍익대학교) 권경호 (홍익대학교) 박선미 (홍익대학교) 신상우 (홍익대학교) 윤상준 (홍익대학교) 윤여빈 (홍익대학교) 조지환 (홍익대학교) 채현미 (홍익대학교) 한인환 (홍익대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
2,454 - 2,461 (8page)

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We developed Student-car as in a Semi-hybrid format that’s capable of operating in a both gasoline engine and an electronic motor. Three wheel bike that"s operated by gasoline engine and two wheel bike that"s operated by electronic motor should be made. Each of the bikes can be connected to each other if necessary as a car or they can be worked as different kinds of bikes as they get separated. Also, the two wheel bike can be re-charged by using an electronic code and when it’s combined to the three wheel bike, it can be recharged by the engine power of gasoline engine using plug-in method. Furthermore, a regenerative breaking energy can be used by using DLDC hub-motor to the two wheel bike.

목차

Abstract
1. 서론
2. 1종 원동기의 구성 및 설계
3. 제작 과정 및 시험주행
4. 결론
References

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