메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김동규 (서울대학교) 서정훈 (서울대학교) 김선엽 (서울대학교) 송한호 (서울대학교) 김민수 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
2,861 - 2,866 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
Polymer Electrode Membrane Fuel Cell s(PEMFCs) are largely used in vehicle such as automobile for high responsibility and high energy density. According to necessity of miniaturization of automobile, fuel cell systems operating in high pressure are used in these days. In order to reach high efficiency membrane humidifiers are also utilized in fuel cells. There are some needs to analyze water contents of this new concept fuel cell. By increasing pressure, activities in fuel cells are increased, this means that operation in high pressure have advantage in flooding. In addition, membrane humidifier can prevent dry out in PEMFCs. To suggest optimal pressure range for high efficiency, this study conducts numerical analysis of changes of efficiency of PEMFCs as changing activity in 1D, steady state. Also, this paper analyzes fuel cell performance with membrane humidifier as activity changing with pressure change.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시스템 해석모델
3. 성능해석 결과
4. 결론
5. 후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001417387