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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
김감찬 (한국항공대학교) 유새롬 (한국항공대학교) 김진규 (한국항공대학교) 김두만 (한국항공대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
3,003 - 3,008 (6page)

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This paper is the study of contact pressure and vertical stiffness change of separable solid tire for folding wheel when rolling straight ahead. Using the finite element analysis, we intensively studied about difference of contact pressure and vertical stiffness which occurred at incision surface and continuous surface. As time passed, vertical displacement and vertical stiffness converge to a constant value. As a result, vertical displacement and vertical stiffness of the continuous surface are not significantly different from dose of incision surface. However, the contact pressure is different between continuous and incision surface.

목차

Abstract
1. 서론
2. 해석 모델
3. 결과 및 분석
4. 결론
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