메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노승덕 (용인대학교) 김창모 (광주대학교) 하인숙 (광주대학교) 김공 (동신대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제20권 제6호 (인문 사회과학편)
발행연도
2011.12
수록면
331 - 348 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This thesis aims at grasping an influence on adaptative behaviors and moving sports techniques of foot ball activity programs for intellectually disordered elementary school students and at offering effective foot ball activity programs.
So, this thesis selected experimental group students and control group students as a studying object, intellectually disordered 10 students respectively, performed studies two times a week for 16 weeks, total 32 times, and acquired the result as followings.
First, foot ball activities had a significant difference statistically in conceptual adaptative activities, social adaptative activities, and practical adaptative activities.
Second, foot ball activities had a significant difference statistically in moving sports techniques such as intellectually disordered students’ run, gallop, hop, standing long jump, and slide.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-692-001292741