메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한인간공학회 대한인간공학회 학술대회논문집 대한인간공학회 2011 춘계학술대회 및 워크샵
발행연도
2011.5
수록면
64 - 67 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: As the lightly technology advances, various newly developed headlamps were introduced in the market. The objective of this study is to quantitatively analyze the detection distance of the recently developed LED headlamps and existing headlamps complying with specific technical standard. Background: The detection distance of headlamps is very important to prevent automobile accident at night time. The studies of the detection distance of LED, halogen and HID headlamp have been conducted, but no study has shown the detection distance of pedestrian target with various colors. Method: The detection distance was determined by 30 participants they first recognized the pedestrian target regardless of color change. Results: The detection distance of LED headlamps were analyzed to be shorter than existing HID headlamps and similar to halogen headlamps. Conclusion: According to the recent technical development, LED headlamp is introduced but it needs constant development regarding price and performance.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Methodology
3. Results
4. Discussion
5. Conclusion
References
Author listings

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-530-001644113