메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이일권 (대림대학) 김시영 (대림대학) 국창호 (대림대학) 김청균 (홍익대학교) 김도현 (홍익대학교) 김승철 (홍익대학교) 김한구 (다불산업연구소) 문학훈 (오산대학)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
176 - 179 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (8)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is for study on the leakage including with surface roughness in the valve stem system of diesel engine. This paper is for study on the oil leakage including with surface roughness in the valve stem system of diesel engine. In the leakage 1, the surface roughness was very dense, but leakage quantity of oil showed growing a trend. In the leakage 1 and 2, when the surface roughness was more scabrous, the control of oil leakage verified that fact is more advantageous. In the leakage 3, the sample verified more favorable for control of oil leakage that the surface roughness of valve stem was not soft. The experimental result of leakage 4 verified that lost a pocket effect that is a role for oil storage existing in the range of surface roughness in leakage 3. As a result, the oil leakage quantity knew increasing a tendency. In the showing from this experimental results, the condition of surface roughness being the most suitable for oil leakage control can conclude with 0.26~0.48㎛.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험적 연구
3. 실험결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001769000