메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이범호 (인하대학교) 조승환 (인하대학교) 이대엽 (인하대학교) 최윤재 (지엠대우오토앤테크놀로지) 서진수 (지엠대우오토앤테크놀로지)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
449 - 455 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Unsaturated hydrocarbons in domestic LPG fuel for vehicles form tar when vaporized. A LPG fuel also reacts with rubbers in the fuel supply system and forms tar. Tar is also formed by contaminants such as grease and compressor oil in LPG. In order to develop a tar filter, tar was collected from vehicle’s fuel supply system and analyze to investigate its composition. A reference tar consisting of Di-Octyl Phthalate, 2-(Methyl Amino)Ethanol and Methyl Palmitate, which represent the primary three components resulting, respectively, from the main sources of tar formation, was made. Tar filtration characteristics, through a basic study of tar vaporization and filtration test, were measured. And, a filtration media, using pressure drop and filtration performance test, was developed. A filter structure with low pressure resistance was deigned by numerical analysis. A prototype tar filter was developed, and its performance and pressure drop across were measured using engine as well as rig. The experimental results were compared with that of numerical. This study concludes that a tar filter for LPG gaseous injection system satisfying about 2kPa pressure drop across at WOT has been successfully developed.

목차

Abstract
1. 서론
2. 타르 성분분석 및 여과지 개발
3. 휠터 설계 및 평가
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001769444