메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
전광기 (자동차부품연구원) 황현수 (자동차부품연구원) 최성진 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,801 - 1,806 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Eco-driving is an environment-friendly driving manner which improves fuel economy. Since Eco-driving has an immediate and significant effect on improving vehicle’s fuel economy, introduction of EDTS(eco-driving tutoring system), that the main functions are measuring vehicle state and driver maneuvering data, recording driving patterns, and tutoring drivers to improve a fuel efficiency, is being promoted to support Eco-driving. However, fuel economy improvement rates by Eco-driving shown uneven distribution because many factors such as the weather, road and traffic conditions, types of vehicles and drivers’ individualities(human factors) have influence on fuel economy.
In this research, test course and scenarios for evaluating the performance of EDTS on a proving ground(PG) were developed and were verified in vehicle tests and a simulation using a CarSim S/W. As a result, the proposed PG test course and scenarios are shown effective to evaluate the EDTS.

목차

Abstract
1. 서론
2. EDTS 개요
3. EDTS 성능 평가용 PG 시험 코스 및 주행 시나리오
4. EDTS 성능 평가용 PG 시험 코스 및 주행 시나리오 검증
5.2. CarSim 해석을 통한 검증
6. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001771784