메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한양대학교 교육공학연구소 학습과학연구 학습과학연구 제5권 제1호
발행연도
2011.6
수록면
1 - 10 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Japan has been promoting Information Technology Education. The government developed a policy for Information Technology Education 10 years ago. It started with the Millennium Project in 1999. However, Information Technology Education has not been successful in Japan. The purpose of this study is to clarify the problems faced by teachers using Information and Communication Technology (ICT) tools in Japanese schools. Finding reasons why teachers are not using ICT tools can help other regions or countries with similar problems. The responses to each question in the first part of a questionnaire give to elementary and junior high school teachers in Osaka were analyzed using an Affinity Diagram. The total number of idea units was 372. The author classified the free answers into 21 categories. In addition, these categories were further divided into five groups of similar ideas.

목차

《Abstract》
I. Introduction
II. Purpose
III. Method
IV. Result
Ⅴ. Discussion and Conclusion
References

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0