메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Kim, Sang Kyun (University of Southern Indiana)
저널정보
대한경영학회 대한경영학회 학술발표대회 발표논문집 대한경영학회 2012년 춘계학술대회
발행연도
2012.5
수록면
363 - 379 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the role of new ventures’ differentiation strategy on their short- and long-term performance after the IPO?particularly, at the time of IPO (initial public offering) and during post-IPO stages. New ventures in the high technology industry strategically differentiate themselves by exploring novel technologies rather than continuing to exploit existing technologies or mimicking other firms’ technologies. We argue that the new ventures’ use of novel technologies developed upon their unique resources and capabilities provide an initial setting for competitive advantage both in the short and long run. We find that new ventures that use differentiation as their innovation strategy would yield superior performance as compared to the ventures that mimic existing technologies.

목차

Abstract
I. Introduction
II. Theory and Hypotheses
III. Method
Ⅳ. Discussion and Conclusion

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0