메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
유공압건설기계학회 유공압건설기계학회 학술대회논문집 2009년도 추계 학술대회 논문집
발행연도
2009.11
수록면
49 - 56 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The research aim of the paper is to investigate air suspension characteristics. The mathematical model of the air suspension is established at first. An then, the semi-active hybrid control air suspension is developed by using fuzzy control algorithm. According to the vehicle body acceleration, this fuzzy controller adjusts the orifice opening area so as to change the air spring stiffness in certain range. At the same time, the suspension damping is controlled, depending on suspension motion state. The simulation results indicate that the semi-active hybrid control air suspension can achieve the best ride comfort quality, without losing road holding ability and increasing suspension working space.

목차

Abstract
Notation
Subscripts
1. Introduction
2. Modeling of Quarter Air Suspension
3. Fuzzy Controller Design
4. Simulation and Result Analysis
5. Conclusion
Acknowledgements
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0