메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박재민 (세종대학교) 김성섭 (세종대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제24권 제4호(통권 제67호)
발행연도
2012.4
수록면
251 - 271 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop a service quality scale to evaluate service quality of a tour conductor for overseas tours who is a front-line service provider in a close contact with overseas tourists. To achieve this goal, a wide literature review regarding competence or service quality or roles of a tour conductor was firstly undertaken. Then, a focus group interview process with overseas tourism experts to ask open-ended questions and a survey using 30 overseas tourism experts to confirm the developed question items were conducted. Finally, the actual survey was conducted with 426 samples who have had overseas travels.
Results of factor analysis using forty seven items relating to service quality of an overseas tour conductor generated six factors: service attitude, international manner and job commitment, organizing itinerary, tour knowledge and information, optional tour and shopping and airport service. Results of this study indicated important role of a tour conductor as a customer-contact service provider in an overseas package tour to satisfy overseas travel participants. The developed scale is expected to be used to evaluate overseas tour conductors in practice.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구의 설계
IV. 분석 결과
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (62)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0