메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
송준호 (순천대학교) 최인찬 (순천대학교) 김영일 (아드반텍) 최종민 (아성프라텍) 이기만 (순천대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2012 광주·호남 지부 춘계학술대회
발행연도
2012.5
수록면
107 - 111 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Heat pump system using CO<SUB>2</SUB> refrigerant was designed to develop a new air-conditioning system of an electric vehicle. In this paper, the indoor heat exchanger of the heat pump system was analyzed. The cooling capacity has been done with various operating conditions, which are quite matching the actual vehicle"s driving conditions such as different compressor speed, outdoor inlet fontal air velocities, air flow rates and temperatures passing through an indoor heat exchanger using the precision CO<SUB>2</SUB> calorimeter. The experimental results can be used to evaluate the effect of system design changes on system performance as well as the development of a highly efficient heat pump system for cooling.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 방법
3. 실험 결과 및 고찰
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0