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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
장지성 (부경대학교) 지상원 (부경대학교) 김영복 (부경대학교)
저널정보
유공압건설기계학회 드라이브·컨트롤 유공압시스템학회지 제5권 제1호
발행연도
2008.3
수록면
36 - 40 (5page)

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Pneumatic driving systems have hard non-linear characteristic and large friction force compared with driving power. Hence, it cannot be robust against parameter uncertainties, modelling error, disturbance and noise. In this study, we apply a mixed H<SUB>2</SUB>/H<SUB>∞</SUB> control to the generalized plant for a pneumatic driving apparatus system including parameter uncertainty and disturbance. In order to design the H<SUB>2</SUB>/H<SUB>∞</SUB> controller, we use the LMI technique. To evaluate control performance and robust stability of the designed controller, we compare it with a conventional controller such as PVA(Position-Velocity-Acceleration state controller) using the simulation results. As a result, it can be known that designed controller shows better robust stability than the conventional controller.

목차

Abstract
1. 서론
2. 공기압 구동 시스템의 지배방정식
3. 기존 PVA (PDD²) 제어기 설계
4. LMI를 이용한 제어기 설계
5. 시뮬레이션 결과 및 고찰
6. 결론
참고 문헌

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