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이상현 (중앙대) 진강환 (중앙대) 김성제 (중앙대) 박영호 (현대 로템 기술연구소) 김윤호 (중앙대)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제61권 제7호
발행연도
2012.7
수록면
1,061 - 1,068 (8page)

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In this paper, The Next Generation High Speed Railway inverter system using Hybrid Random Pulse Width Modulation (Hybrid RPWM) is proposed to reduce electromagnetic noise. To verify the validity of study, simulation results of the Next Generation High Speed Railway Inverter system using the proposed method was compared with the system using conventional method. A simulation program is developed using Matlab/Simulink. The results show that the voltage and current harmonics of the Next Generation High Speed Railway Inverter system using Hybrid RPWM significantly decrease and spread into wide band area.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차세대 고속전철 시스템 구성
3. Hybrid RPWM 적용 방안
4. IPMSM 기반 차세대 고속전철 구동 시스템 시뮬레이터 설계, 구현 및 모의시험 결과
5. 결론
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