메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이상훈 (울산대학교) 이주성 (울산대학교)
저널정보
한국해양환경·에너지학회 한국해양환경·에너지학회 학술대회논문집 2012년도 한국해양과학기술협의회 공동학술대회
발행연도
2012.5
수록면
1,361 - 1,365 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
An important three factors of the production process of the ship are cutting, bending(or plate forming), and welding. These processes experience the same thermal cycle due to moving heat source, that is heat inputting, reaching to the highest temperature followed by cooling. Many processes in shipbuilding have been mechanized and automated. Plate forming process is still dependent on the workers’ skill and experience although this process is one of the key processes in shipbuilding.
This paper is concerned with investigating the thermal deformation characteristics of steel plate due to multi-line heating. It is intended to improve the efficiency of line heating. The thickness of steel, heating speed, gas flow, stick-out a variety of heating conditions are constant, the distance between the torch experiments were conducted as a variable. For the multi-torch distance variation compared to the temperature and angular-distortion, were analyzed on the interaction of the flame.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 모델 및 조건
3. 실험결과
4. 수치해석을 통한 온도분포
5. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-472-003622263