메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양경미 (디지털서울문화예술대학교)
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 52호
발행연도
2012.6
수록면
237 - 254 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the drama acting, it has been recognized that the script analysis is very important. However, until recently, the director or producer has analyzed and understand the script or scenario of drama and directed to the actor. Actor is not only a player but also creator and artist. Therefore, it is important to understand the script acting for actors. In this paper, the methods of script acting are analyzed and some suggestions for script acting education are provided.
First of all, the actor should understand the writers intention by analyzing the script before acting, because it is very important to catch the writer’s signal which is inherent in the script. Next, it is necessary to recognize the goal of the scene. The each scene reveals the writers goal of the work of movie and drama. Finally, the director emphasizes to the actor about the importance of script acting and let the actors have enough time to analyze the script before acting.

목차

1. 서론
2. 연기의 개념과 대본연기의 특성
3. 대본분석의 중요성과 대본분석 방법
4. 대본연기의 교육방법
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-600-003578653