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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
배태석 (충북대학교) 최재호 (충북대학교) 임덕영 (LS산전)
저널정보
전력전자학회 전력전자학회논문지 전력전자학회 논문지 제17권 제4호
발행연도
2012.8
수록면
359 - 367 (9page)

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In this paper, the input split type series-parallel hybrid electric vehicle (SPHEV) is established and the interpretation of the dynamic characteristics in four kinds of HEV modes, such as electric vehicle mode, engine mode, hybrid mode, and regeneration mode, is described. For this research, the forward-facing approach simulation method is chosen, which is useful for vehicle dynamic analysis. The rating of each powertrain component is designed based on energy-based concept and electrical peaking hybrid (ELPH) method. Finally, the designed powertrain is evaluated with the developed PSiM simulator and simulation results are shown.

목차

Abstract
1. 서론
2. 유성기어의 구조와 동력 흐름 해석
3. PSiM을 이용한 파워트레인 모델링
4. 운전전략 및 모드 분류
5. 시뮬레이션 결과
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (15)

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