메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김기현 (한국과학기술원) 김동훈 (한국과학기술원) 정용진 (한국과학기술원) 배충식 (한국과학기술원)
저널정보
한국연소학회 KOSCO SYMPOSIUM 논문집 2011년도 한국연소학회 제43회 추계학술대회 KOSCO SYMPOSIUM 논문집
발행연도
2011.12
수록면
257 - 263 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Experimental study was performed to investigate operating characteristics of direct injection compression ignition combustion fueled with gasoline and diesel at low load in a single cylinder heavy duty diesel engine. Engine was operated at two load (2 bar IMEP(indicated mean effective pressure), 4.5 bar IMEP) conditions over wide injection timing range with different intake pressure and injection pressure. At near idle operation, gasoline was not available to operate under naturally aspirated condition. With high boosting pressure, it is possible to operate with low COVIMEP(coefficient of variation of IMEP). Gasoline combustion shows longer ignition delay and retarded combustion phase than those of diesel. Overall trend of exhaust emission is that gasoline combustion results higher HC(hydrocarbon), CO(carbon monoxide), NOx(nitrogen oxide) emission and less soot emission than diesel combustion. Based on difference of properties between two fuel, experimental results were discussed in this research.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 실험 장치 및 방법
3. 결과 및 검토
4. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-431-003274760