메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강혜진 (서울대학교)
저널정보
서울행정학회 한국사회와 행정연구 한국사회와 행정연구 제23권 제2호
발행연도
2012.8
수록면
141 - 168 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes the factors influencing the organizational performance of schools in Korea, using the "governance model". In recent years, the importance of managerial factors in the public sector has been emphasized. To examine whether this emphasis is justified, this study analyzes data collected from the Korean Educational Panel Study wave Ⅱ and Ⅲ. The results of the analysis demonstrate that school leaders" managerial actions are important influential factors, as are parental factors such as social economic status. Among the managerial actions, networking behavior and managerial stability have positive effects on school performance. These findings suggest that managerial factors are important in the running of schools and indicate that the recent trend of stressing the managerial efforts of principals continues to be relevant.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 논의
Ⅲ. 분석모형의 구성
Ⅳ. 분석결과 및 해석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (4)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-350-003251809