메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kyoung-Min Kim (국제영어대학원대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제28권 3호
발행연도
2012.9
수록면
1 - 38 (38page)
DOI
10.17154/kjal.2012.09.28.3.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated the influence of the first language (L1) on 111 Korean high school students’ knowledge of 16 adjective-noun and 18 verb-noun collocations. Instruments included vocabulary size test, general language proficiency test, and two types of collocation test (an A-or-B selection test and a phrase-acceptability judgment test). The collocation tests involved both congruent and incongruent collocations (17 each). In order to examine how confusion arising from synonymy affects the acquisition of congruent collocations, synonyms were given as choices for congruent collocations. The results showed that although synonymy interfered with their choices for congruent collocations, incongruent collocations were more difficult to acquire. In addition, there existed a significant difference in their knowledge of adjective-noun and verb-noun collocations by level of vocabulary size and general language proficiency.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion
References
Appendix A. Selection Test (SeT)
Author’s Address

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0