메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강성숙 (한국교원대학교) 이상기 (한국교원대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.12 Number.3
발행연도
2012.9
수록면
379 - 401 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The recent years have seen a growing interest in the use of English as a lingua franca (ELF). Substantial research has examined the common features of ELF, which, in theory, should be regarded as acceptable (regardless of their grammatical correctness) in the scenes of intercultural communication between nonnative users of English. The aim of this study was to investigate the attitudes and perceptions Korean English teachers have about Seidlhofer"s (2007) suggestions on the common lexical and grammatical features of ELF. The survey completed by 112 respondents revealed that Korean English teachers still withhold the legitimacy of such features in the Korean context. The responses were analyzed by gender, age, working environment, and their teaching career. Analysis of the results implied that diverse Englishes should be encouraged in classrooms, textbooks, and testing materials for English pedagogy in Korea.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행연구
3. 연구방법
4. 연구결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌
부록 : <검사지 II>에 쓰인 담화문 목록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-740-001358992