메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박은희 (동명대학교)
저널정보
동아시아일본학회 일본문화연구 日本文化硏究 第44輯
발행연도
2012.10
수록면
293 - 306 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to review the kindergarten curriculum between Korea and Japan focused on art curriculum.
To find out similarities and differences, educational goals, objectives, content, and guiding principles of kindergarten curriculum between two countries were analyzed. Two countries are different in desirable human character and it seems basis of spirit and goals of art curriculum.
And this may be one factor of explanation about cultural differences between Korea and Japan.
Finding from this research are reviewed as a means of identifying resources that may useful for developing kindergarten curriculum in Korea and Japan.

목차

서론
제1장 한·일 유치원 교육과정의 특징
제2장 한·일 유치원 교육과정 표현영역 비교
결론
참고문헌
논문초록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-913-001157234