메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Duong Thuy Lien (울산대학교) Tran Thanh Vu (울산대학교) 전태원 (울산대학교) 이홍희 (울산대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제61권 제11호
발행연도
2012.11
수록면
1,634 - 1,640 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper develops the high-efficiency drive system of the small-size electric vehicles (EVs) driven by the brushed dc motors. A power circuit for driving the dc motor is designed with the H-bridge circuit and buck converter by considering both the efficiency and cost. In order to change smoothly the rotating direction of dc motor driven by the proposed power circuit, an operating sequence for both the field current and the armature voltage according to an accelerator pedal angle is suggested. Through the simulation studies and experimental results with the low-cost 8-bit AVR, the performances of the proposed methods are verified.

목차

Abstract
1. 서론
2. 전기자동차용 직류전동기 구동회로
3. 직류전동기의 제어기법
4. 시뮬레이션 및 실험결과
5. 결론
감사의 글
참고문헌
저자소개

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-560-000960023