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저자정보
이성호 (한국교통대학교) 한철희 (한국교통대학교) 전문수 (한국교통대학교) 정수진 (자동차부품연구원) 박상훈 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2012 대전·충청지부 추계학술대회
발행연도
2012.10
수록면
37 - 42 (6page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Optimization of fin configuration in a cooling system using Peltier elements are investigated by changing the twist angle of fins and the relative distance between first and second row fins. A commercial software, CFD-ACE+,is utilized for the conjugate heat transfer problem that includes fins and base plates in the fluid-solid interface. Input parameters such as the cooling capacity of the Peltier elements and inlet air temperature are assumed to be given. The change of the exit temperature due to the change of fin configurations are numerically computed and compared with each other. It is found that twist angle is not a favourable factor for enhancing the heat transfer.

목차

Abstract
1. 서론
2. 수치해석 기법
3. 결과 및 토의
4. 결론
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