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저자정보
박재현 (한국파워트레인) 이재용 (한국파워트레인) 장재덕 (한국파워트레인) 주인식 (한국파워트레인)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
110 - 113 (4page)

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A torque converter in automatic transmission transfer the engine power to automatic transmission fluid(ATF). A torque converter consists of the hydrodynamic clutch device and the lock-up clutch device. Especially stator is a part that influence an increase of torque and change a flow of ATF in torque converter. A stator is constitute blade and inner race, retainer. It reduce a friction of each part with ATF through the lubrication hole and determinate a flow of ATF through the shape of hole. This study is for lubricating feature of stator and is pregressed to compare optimum condition and abrasion test per depths and shapes of lubrication hole.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험평가대상 및 장치, 조건
3. 시험결과 및 고찰
4. 결론
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