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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
배동영 (한국지엠) 윤상목 (한국지엠) 장성식 (한국지엠) 신남선 (한국지엠)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
253 - 258 (6page)

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This paper presented application of full reverse synchronizer system to the current 5 speed transmission without package change.
There are three kinds of reverse shifting systems: non brake system, semi synchronizer system and full synchronizer system. The last two types, semi-synchronizer and full synchronizer systems, are used to prevent clashing and grinding noise when shifting to reverse gear.
This paper explained the merits and demerits of applying full reverse synchronizer system by comparing the system with other two types of synchronizer systems, non brake and semi synchronizer systems. Components and layout of the three systems were also described.
A case example of applying full synchronizer system without package impact was provided and points to be considered were suggested when applying reverse full synchronizer system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 후진변속 시스템
3. 풀 싱크로나이저 시스템의 장단점
4. 풀 싱크로나이저 시스템의 적용 사례
5. 결론
References

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