메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박윤희 (한국지엠) 정종현 (한국지엠)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
555 - 559 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Nowadays, exhaust emissions is a key issue which can be often seen in mass media due to environment problem in the world. It is already known that exhaust emissions and increased- CO2 are the reason to cause the global warming. For these reasons, the regulations for exhaust emissions from vehicles have become much more stringent in recent years. These more stringent regulations request vehicle manufacturers to develop new emission control equipment and more precised analysis technologies for exhaust emissions. There are some factors related to analyzing exhaust emissions such as engine component and EMS(Engine Management System) and Catalyst Convertor. These can be affected to develop for reducing exhaust emission. The measuring points are engine-out and tail-out which can be used to analyzing time-delay during FTP-75 mode. Above these bases, this paper will discuss the time delay effect according to engine-out, tail-out and catalyst convertor for improvements which will require further improvements in emissions. So, this test can be used to determine more detailed exhaust emissions analysis when measuring tail-out emissions.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 시험결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-556-000418328