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임창현 (자동차부품연구원) 정재우 (자동차부품연구원) 강정호 (자동차부품연구원) 김남호 (자동차부품연구원) 김형준 (동아진흥 ENC)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
660 - 668 (9page)

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In recently, most diesel vehicle have been adopted DPF system for PM emission reduction. But, ash and soot in engine exhaust gas are accumulated in the DPF and the accumulation of ash and soot is a cause of damage of a DPF and aggravation of engine performance. So, DPF cleaning is essentially needed for good maintenance of a DPF system.
So, in this research, For making some DPF cleaning process, investigations on the optimized blasting and nozzling methods have been performed with tests and the results of confirmed cleaning process are introduced.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험방법 및 공정 효율의 정의
3. 실험결과
4. 결론
References

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