메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
정재우 (자동차부품연구원) 강정호 (자동차부품연구원) 김훈명 (자동차부품연구원) 김종락 (씨엠씨)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
683 - 689 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As a PM emission reduction method of a diesel vehicle, DPF system has been a key technology and DPF retrofit programs also have been progress for aged diesel vehicle. But, the passive type DPF is activated over than 350℃ temperature conditions and diesel vehicle exhaust gas temperature actually mostly less than 350℃. So, new DPF systems, like as a passive and burner type PM generation system, have been developed and researched. In this study, using the prototype passive and burner type PM generation system and engine tests, operating characteristics of the system have been investigate and intended to present some optimized operating conditions.
From this investigations, relationship between O₂ concentration in exhaust gas and burner combustion efficiency is presented and optimized O2 concentration level is presented for burner operation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 실험방법
3. 실험 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-556-000418575