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저자정보
홍예슬 (한국항공대학교) 강수찬 (한국항공대학교) 김광원 (한국항공대학교) 김승혜 (한국항공대학교) 김두만 (한국항공대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
710 - 716 (7page)

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While driving, the stress concentration occurs between cord and rubber in the interface of cord-rubber composite used in tire belt. The inter-laminar shear strain in the cord-rubber composite causes the delimitation of the belt layer and the breakage of the belt. In this study, the inter-laminar shear stress and strain of the belt layer with respect to single axis tensile were analyzed by using ABAQUS, commercial FEM code, and compared according to Edge Per Inch(EPI). As the result, inter-laminar shear strain is tend to nonlinear and cord-rubber composites seems the combined behavior of shear and torsional deformation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 층간 전단변형 거동
3. 유한요소 해석
4. 해석 결과 및 고찰
4. 결론
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