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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이정우 (자동차부품연구원) 박선홍 (자동차부품연구원) 이재관 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
1,234 - 1,241 (8page)

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In this paper, we present a collision risk assessment algorithm based on road-vehicle information(V2I) to avoid a car accident on highway. In case of utilizing a High-tech sensors such as radar, laser, and vision, they suffer from the influence of an ambient environment and come up against the reliability of information. To cope with these problems, we attempt to combine with road and vehicle information to avoid collision, especially in case of forward and sharp curve, on highway. Our proposed algorithm was tested under a various road conditions on simulation. Through the simulation results, we showed the validity of our proposed algorithm.

목차

Abstract
1. 서론
2. 도로정보기반 추돌위험도 판정 알고리즘
3. 추돌위험도 판정 알고리즘 개발
4. 시뮬레이션 프로그램 개발
5. 시뮬레이션 결과
4. 결론
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