메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김현 (현대자동차) 이복철 (현대자동차) 장용수 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
1,626 - 1,631 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Lately, most of the car makers are choosing LRD requirement option and developing new LRD passenger airbag system. This paper presents a new methodology for improvement of airbag deployment using experimental and analytical research. The significant prediction parameters were determined from statistic analysis of the experiment data. As a result of the great number of tests at different conditions, this study was able to determine the ranges of relevant parameters. Additionally, using LRD simulation model, the parametric study was done to figure out which design factors mainly affect the LRD deployment of the passenger airbag, and some design improvements were presented.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-556-000410322