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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
강정중 (교통안전공단) 정윤재 (교통안전공단) 윤영식 (교통안전공단) 이종현 (교통안전공단)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
2,582 - 2,587 (6page)

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이 논문의 연구 히스토리 (5)

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The most important functional aspects of any indirect visibility system for use on motorcycles are how quickly and accurately it enables drivers to detect, locate, and identify targets that are likely to be encountered around the vehicle. The purpose of this comparative study is to identify the data to improve the field of indirect vision of motorcycles in korea. The comparative analysis was made of the rear view mirrors of motorcycles in Korea with ECE Regulation 81, the article 44 of the Safety Regulations for Road Vehicles in Japan, FMVSS and CMVSS. And It was measured to the installation positions, coefficient of reflection, and the radius of curvature of review mirrors sold in Korea. As a result, We found it is necessary to harmonize KMVSS in regards to rear view mirrors with ECE R.81 in order to improve fields of indirect vision and enhance safety of the motorcycle.

목차

Abstract
1. 서론
2. 국내 후사경 안전기준 비교
3. 이륜자동차 국내외 안전기준 비교
4. 이륜자동차 후사경 형태 분류
5. 이륜자동차 후사경 제작 실태조사
6. 결론
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UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-556-000412179