메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정하 (단국대)
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 53호
발행연도
2012.9
수록면
223 - 242 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Eisenstein dialecticizes a very general aspect of thought form (rational and irrational, conscious and subconscious, logical and pre-logical, reasoned and sensuous, etc) in montage process. Especially he assumed that the highest form of consciousness in the work of art has as correlate the deepest form of subconscious, affective and emotional. Eisenstein continually reminds thus that intellectual cinema has correlate "sensory thought" or emotional intelligence, and is worthless without it.
In fact cinema and thought are encountered together through such a montage process, and are realized the relationship with a whole which can be thought in a higher awareness, the relationship with a thought which can be shaped in the subconscious unfolding of images, and the sensori-motor relationship between world and man, nature and thought.

목차

1. 종합적 사유로서의 에이젠슈테인의 몽타주: 로고스에서 파토스로
2. 어트랙션에서 엑스터시까지
3. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-600-000363761