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학술저널
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이대흥 (서울대학교) 정종렬 (서울대학교) 박영일 (서울과학기술대학교) 차석원 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제21권 제2호
발행연도
2013.3
수록면
136 - 145 (10page)

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It is very important to determine specifications of components included in the drive-train of vehicles at the initial design stage. In this study, component sizing process and performance analysis for Extended-Range Electric Vehicles (E-REV) are discussed based on the foundation of determined system configuration and performance target. This process shows sizing results of an electric driving motor, a final drive gear ratio and a battery capacity for target performance including All Electric Range (AER) limit. For E-REV driving mode, the constant output power of a Gen-set (Engine+Generator) is analyzed in order to sustain State of Charge (SOC) of the battery system.

목차

Abstract
Nomenclature
1. 서론
2. 기준 요구 성능 및 차량 구조
3. 구동 성능 만족을 위한 최소 출력 동력
4. 종감속 기어비와 배터리 용량의 선정
5. 충전 상태 유지를 위한 Genset의정 출력 동력
6. 결론
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