메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김홍진 (아메코카본텍) 이태희 (한양대학교)
저널정보
한국소성·가공학회 한국소성가공학회 학술대회 논문집 2012년도 한국소성가공학회 춘계학술대회 논문집
발행연도
2012.5
수록면
34 - 37 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
For the track racing bicycle for the elite athletes, the lateral stiffness is more important than the vertical stiffness because torque from pedaling is absorbed by the flexible frame. Due to the trust structure of bike frames, vertical stiffness is high enough regardless of the materials. However, lateral stiffness of frames is not easy to increase. Carbon composite is correct material for the track bike frames since the composite is stronger and stiffer and lighter based on the same weight as the other materials.
To increase the lateral stiffness of carbon frames for the professional riders, we increase the packing pressure in the air bladder up to 30bar, which is three times higher than traditional procedure. The results of the approach is right because the specimen of higher pressure is more stiff than that of lower pressure. The illumination of surface as well as the stiffness is proportional to the packing pressure in the bladder.

목차

Abstract
1. 서론
2. Material
3. 성형과정
4. 시험평가
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002355942