메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
임종수 (한국지엠) 김기윤 (한국지엠) 이재우 (한국지엠)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
1,469 - 1,473 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Energy absorbers play important roles as a countermeasure to meet legal requirement of FMVSS201, which regulates passenger’s head injury on side collision accident. It is important to develop countermeasure strategy that improve head injury performance and robustness as well because the FMVSS201 testing shows low repeatability and reproducibility on regular testing conditions. So this paper investigates the contributiveness of each control factor such as crush load and geometry of two types of low density foams in a standpoint of head injury performance and robustness, against the variation of impact test velocity and HOH (Hit on Head) location applying DFSS optimization process.

목차

Abstract
1. 서론
2. 최적화 대상 부위, 제어인자 및 노이즈 인자 선정
3. Polystyrene 폼을 이용한 1차 최적화
4. 폼 종류의 조합을 고려한 2차 최적화
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002588834