메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이호준 (오토리브코리아) 이연복 (오토리브코리아) 함정식 (오토리브코리아)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
1,553 - 1,557 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The frontal crash test methods and references are divided into two types. One is the 56Kph full frontal crash test. The other is the 64Kph 40% offset deformable barrier frontal crash test. These two methods will be used for New KNCAP for enforcing the regulation. Those test methods has different protocol in ATD on passenger seat and even show different injury trend according to the different vehicle crash pulse. The purpose of this paper is to study the optimized shape of passenger air bag cushion to meet the both frontal crash test method and to know how various cushion shape effect to the dummy injuries on both 56Kph full frontal crash test and 64Kph 40% offset deformable barrier frontal crash test for KNCAP.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험 평가방법 과 PAB 설계 요건
3. 시험 결과 분석
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002589028