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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
최종대 (서울대학교) 이대흥 (서울대학교) 정종렬 (서울대학교) 이희윤 (서울대학교) 박영일 (서울과학기술대학교) 차석원 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
1,753 - 1,756 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Because of high oil prices and emission gas problems, many governments tighten regulation of fuel economy and emission gas. For passenger car, there are many researches for plug-in hybrid electric vehicles and they are being manufactured. On the other hand, there are few researches for plug-in hybrid electric bus that is heavy commercial vehicle. In this study, components sizing of E-REV bus is conducted considering target vehicle performance and AER. Based on results of components sizing, forward simulator is developed for analysis of E-REV bus using Autonomie.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 시스템 및 동력원 용량 선정
3. 전방향 시뮬레이터 개발
4. 결론
References

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