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정태철 (쌍용자동차) 김재환 (쌍용자동차) 김선경 (쌍용자동차) 선진 (쌍용자동차) 김석명 (쌍용자동차) 강동우 (쌍용자동차) 노윤주 (쌍용자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
1,757 - 1,761 (5page)

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This paper describes system definition of the extended range EV and presents cruising strategy of EV mode and ER mode. Also high voltage battery strategic SOC could be indicated and compared depends on various generator working cycles. A C-segment SUV has been produced and carried out cruising test in order to validate on highway, city and hill climbing road. On the basis of the test result, this paper suggests future works and research directions for strategy of battery management to extended range EV.

목차

Abstract
1. 서론
2. EREV System 구성도
3. 직렬형 하이브리드
4. 장거리 주행 평가 및 주행 전략
5. 주행 패턴에 따른 구동 출력 제한
6. SOC 유지 전략에 대한 장단점 비교 분석
7. Future works
8. 결론
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